PAGES

Monday, September 26, 2011

I must learn from the mistake..

http://www.youtube.com/polarusa#p/u/7/LIUzzQV1zGU



Thursday, 15 Sept 2011

The training schedule is Easy Jog.
HR must be within 50%- 60% ( not too slow not too fast )
Result :

I thought I did easy jog as scheduled but my legs felt really ........in pain! 
Is it because i did it too slow? or my easy jog had improved to far more faster ?
I wonder why this happen?
Right after finished the training, I rushed home but met with traffic JAMM..
With no proper cooling down session, rushing to home & met with the traffic jam IS sooooo NOT A GOOD IDEA!
I m really in pain. My legs and my foot.
But I didnt realize this until the next day...jeng jeng jeng


Friday ,16 Sept 2011

Woke up as early as 4am.
7.30am perlepasan for 7km. ( 7km jer )
Kaki baru terasa sakit2 & lenguh.
Oh malam td sebelum tdo pekena roti naan & tandoori.
Effect ke ?
I m not sure. Kita tengok la nti.. hasilnya.
Dengan bersemangat memulakan larian.
After 1km masih terasa berat. Why ?
Sepatutnya dh boleh tukar gear 2 ni or ke gear 3.
Tp still dgn gear 1 and tak bleh increase speed?
Nie dh macam KELAS BELAJAR MEMANDU..mula2 biasakan dgn gear 1 dulu ye:(
(tp klu kelas memandu pun dh boleh tukar gear nie..what happen with me ?)

Masuk ke KM 5 still the same.
Dh lari 5km tp masih heavy lagi nie..my pacer suggest me to increase the speed a little bit.
I tried but it seem impossible to do.
Oh no!
So utk menyelakkan STOP tgh jalan.. saya buat pace biasa saja.
Pace yg larat, pace yg boleh finish strong!

Oh dh 7km ( Polar watch )  tp finishing line masih sejauh 1km? waaaaa....
Takpe keep running walaupun dugaan2 dalam hati nie asyik menguji...
Teruskan berlari & dont stop.
Buat yg terbaeeeeeeeeeekkkkk..
Nampak je finishing line, saya terus tukar gear... satu demi satu & guna gear 5 di finishing line.
Fuhhhhh......lega!

Walaupun tercungap2 tp puas hati.
Cuma sgtttttt ingat pengajaran hari nie!
Yang takkan saya ulangi.

BIG LESSON!

1. Proper warm up
2. Train correctly ( understand type of training before implement them )
3. Proper cool down.
4. "Eat to WIN"     not     "Eat what I want to EAt"! ( jaga makan )
5. Faham apa yg di maksudkan EASY JOG ~
Easy Jog : tak slow tak laju antara tanda2 betul yg kita tgh buat easy jog is kita rasa bersenang lenang. Kita feel easy, feel senang. Tak semput tak penat just jogging but in RELAXING MODE. itu lah yg dinamakan EASY JOG. ~ sy budak baru belajar. bila tersilap kena lah ambil iktibar ambil pengajaran. Agar tidak di ulangi kesilapan .. ~








Training banyak mana pun klu makan tak jaga..
Tak ade maknanya..
Ingat tu!

No comments:

Post a Comment